Thursday, April 9, 2009

Aldinna Aisyah...

16.01.2009 ari tuh aku baru je bersalin.. bby girl.. this is my 2nd daughter.. 1st daugther dh 4 yrs thn nie...

sblm aku bersalinkn bby nih.. aku slalu risau.. buleh ke kakak dia nnt terima adik nye.. jeles x.. n bla.. bla.. bla.. mcm2 la terpikir...

tp lepas bersalin je suma ok.. kakaknya sgt syg kt adiknya.. n really2 helpful

"kakak, tlg amikkn pampers adik"
"kakak, tlg amikkn tuala adik"
"kakak, tlg amikkan wet tissu adik"

sumanye ok je... kalo nk mndikn adik lak, tlg ibu bentangkan tikar getah.. ltkkn bedak.. minyak yuyi.. minyak rambut.. sikat... sume dh siap dibukakkn...

so for the time being, aku xde prob ngan dedua anak aku...

yg menjadi masalah dan keterkilanan dan kekesalan aku tu bila.....

Aku kekadang termarah kakak.. padahal kakak xder la meragam sgt... biasa la bebdk kan.. nk manja ngan ibu kan... Aku pun xberniat nk marah.. cuma tahap kesabaran aku nie sgt la teruk.. aku kena motivate diri aku jgn marah2 sgt....

Kakak ni mmg jenis independent.. tgk tv sengsorg.. kekdg buat keja lelukis sengsorg.. dh main kemas blk... n kakak sgt pendiam.. kalo kt skul teacher ckp kakak sgt pendiam.. bila tnya mulut tu berat sgt nk ckp... tp kakak xnangis masa 1st time anta kt skul... nmpk cekal gak la..ehehe..

Ibu sayang sgt kat kakak.. Ibu slalu doa supaya ibu nie slalu sabar ngan kerenah kakak ngan adik.. Ibu berazam xmo marah2 kakak ngan adik.. Tp kalo dh melampau mmg le ibu marah kan.. tp ibu xmo marah teruk2... Ibu pn slalu berdoa kakak ngan adik jadik anak yg solehah.. dgr cakap ibu ngan ayah.. n berjaya satu hari nanti...

No comments:

Post a Comment